شنبه 15 ارديبهشت 1403 - Sat 04 May 2024
  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • آخرین وضعیت تغییرات کتاب‌های درسی

  • صندوق‌های طلا زیر ذره‌بین

  • شاکی شدن حامیان بابک زنجانی با پس گرفته شدن پول بیت المال

  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 166895
    تاریخ انتشار: 17/دي/1398 - 09:45
    با حضور میلیونی کرمانی‌ها

    سردار دلها در آغوش دیار کریمان وهمرزمانش/سرلشکرسلامی : انتقام سخت، محکم، قاطع و تمام کننده می گیریم+عکس وفیلم

    مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سرتیپ شهید حسین پور جعفری از میدان آزادی کرمان آغاز شد.

    سردار دلها در آغوش دیار کریمان وهمرزمانش/سرلشکرسلامی : انتقام سخت، محکم، قاطع و تمام کننده می گیریم+عکس وفیلم

    مراسم تشییع پیکر شهید سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ‌و همرزم شهید سردار پورجعفری در زادگاهش کرمان با حضور پرشور و میلیونی مردم تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود.

    این مراسم  در میان سیل خروشان مردم و مسئولان از  میدان آزادی به سمت میدان شهدا برگزار  می‌شود.

    کرمان استان حاج قاسم‌هاست؛ اینجا هزاران نفر لباس شهادت بر تن کرده‌اند و آماده‌اند پای خود را جای پای سردار دل‌ها محکم کنند و فریاد انتقام سر می‌دهند.

     

    سردار ما به رفیقان شهیدش در لشکر ۴۱ ثارالله پیوست، در استان کرمان شش هزار و ۵۴۴ نفر شهید شده‌اند، ۱۱۵ خانواده دو شهید و ۱۸ خانواده سه شهید در کرمان وجود دارند و تعدادی از خانواده‌های نیز چهار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند تمام این خانواده‌ها به عشق حاج قاسم سلیمانی فرزندانشان را به جبهه می‌فرستادند، حاج قاسم وقتی‌که در کرمان بود به بسیاری از این خانواده‌ها به‌خصوص پدر و مادرهای مسن و تنها سر می‌زند و مشکلاتشان را مورد رسیدگی قرار می‌داد، حالا بسیاری از این پدر و مادرهای شهید بار دیگر در کرمان داغدار شده‌اند.

     

    این پایان کار نیست؛ اکنون شهادت به آرزوی بسیاری از حاج قاسم‌های شهر تبدیل‌شده است. بسیاری از این افراد در کودکی بارها داستان‌های واقعی رشادت‌های حاج قاسم را از بزرگ‌ترها شنیده‌اند و آرزویشان رسیدن به جایگاه حاج قاسم است.

    شهر کرمان پدر معنوی خود را امروز تشییع می‌کند، اشک‌ها بر زمین می‌ریزد دل‌ها می‌لرزد و حاج قاسم می‌رود. حاج قاسم در کنار هم‌رزمانش به خانه ابدی‌اش می‌رود اما اندیشه‌ای که سردار سلیمانی در ذهن تک‌تک فرزندان استان کرمان ایجاد کرده موجب شده از هم‌اکنون بسیاری از جوانان لباس رزم بر تن کنند و پرچم قرمز خون‌خواهی سردار را در دست بگیرند.

     

    Preview

     

    امروز از فرودگاه کرمان تا میدان آزادی از میدان آزادی تا میدان مشتاق و از آنجا تا بام کرمان که به گلزار شهدا ختم می‌شود مملو از کرمانی‌هاست. هزاران نفر از استان‌های مجاور به شهر کرمان آمده‌اند، تکایا، مساجد، مدارس و اقامتگاه‌های کرمان مملو از مهمانان سردار است و امروز مردم کرمان میزبانان کرامت حاج قاسم نیز هستند.

     پرچم قرمز برافراشته شد

    Preview

     

    مردم شهر کرمان از شب گذشته در مسیر تشییع سردار شهید حاج قاسم ایستاده‌اند و هم‌اکنون حدود یک‌میلیون نفر در کرمان حضور دارند و در انتظار بدرقه فرمانده هستند.

    مردم کرمان عکس‌های حاج قاسم را در دست دارند و پرچم قرمز در دست دارند و همگی باهم یک فریاد را بلند کرده‌اند؛ اینجا مردم انتقام می‌خواهند و بر تن فرزندان خود لباس رزم پوشیده‌اند.

    مردم با سردادن شعار انتقام انتقام، نبرد با آمریکا، ای لشکر صاحب زمان آماده‌باش، تأکید می‌کنند که آرمان‌های سردار سلیمانی را ادامه می‌دهند.

    شعار مرگ بر آمریکا شهر را در برگرفته است و تأکید می‌کنند در شهر کرمان حالا میلیون‌ها نفر قاسم سلیمانی وجود دارد.

    این در حالی است که سردار سلامی فرمانده سپاه در ابتدای سخنرانی خود تأکید کرد که حرف آخر را اول می‌زنم ما انتقامی سخت محکم و پشیمان کننده خواهیم گرفت.

     

     فرمانده کل سپاه پاسداران: انتقامی قاطع، محکم و پشیمان کننده می‌گیریم

     

     

     

    سرلشکر حسین سلامی صبح سه‌شنبه در آئین تشییع پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حسین پورجعفری در میدان آزادی در جمع مردم عزادار اظهار کرد: حرف آخر را اول می‌زنم انتقامی سخت، محکم، پشیمان کننده، قاطع و تمام‌کننده می‌گیریم؛ شما مردم مطمئن و آرام باشید.

    وی ادامه داد: امروز سرزمین کرمان و دیار کریمان شاهد طلوع دو خورشید روی زمین است. ما امروز آمده‌ایم تا در آسمان افتخارات این سرزمین عزیز دو خورشید پرفروغ را که دیگر هرگز غروب نخواهند کرد، بنشانیم.

    سردار سلامی با اشاره به اینکه ما در نبرد با آمریکا شهدای عزیزی را تقدیم کرده‌ایم، افزود: فرمانده شجاع، وفادار، فداکار و بی‌نظیر سپاه اسلام که تاریخ بشریت همانند او را کمتر دیده و یا اصلاً ندیده است که او سردار قلب‌ها و دل‌ها، سردار رشید جهان اسلام، ایران و کرمان حاج قاسم سلیمانی است.

     

     

    پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی وارد میدان آزادی شد

    دقایقی پیش پیکرهای مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار سرتیپ پاسدار شهید حسین پور جعفری وارد میدان آزادی شد. میلیون‌های عزادار در آئین تشییع این شهدای گران‌قدر حضور دارند.

    در این آئین پیام تسلیت مقام معظم رهبری قرائت شد.

    پیکر مطهر این شهدا از میدان آزادی به سمت گلزار شهدا تشییع می‌شود و سپس سردار سلیمانی در گلزار شهدای کرمان آرام می‌گیرد.

    رقص اندر خون خود مردان کنند

    سردار سلیمانی در هر جمعی سخن می‌گفت اشک‌هایش را که در رثای هم‌رزمانش جاری می‌شد پنهان نمی‌کرد و آرزوی همیشگی حاج قاسم شهید شدن بود و حالا به آرزویش رسیده است. او نیمه‌شب‌ها ساعت‌ها در میان قبور شهدای لشکرش قدم می‌زد و با خود نجوا می‌کرد و حالا میدان‌دارشان شده است.

    امروز مطابق با تقویم کشور ۱۷ دی‌ماه روز کرمان نیز نام‌گذاری شده و حاج قاسم با شهادتش به این روز معنی دیگری نیز داده است و حالا نام استان با جبهه مقاومت برای همیشه گره‌خورده است و جوانان از یکدیگر سبقت می‌گیرند تا در پی فرمانده روانه شوند.

    فریاد کرمانی‌ها یک‌چیز است بیداری، هوشیاری، ولایتمداری و انتقام از قاتلان یکی از بهترین انسان‌های زمین.

    Preview

    حاج قاسم وصیت کرده است که در کنار شهید یوسف الهی که یکی هم‌زمان صمیمی وی بوده خاک‌سپاری شود. طبق وصیتش بر روی سنگ‌قبر سردار دل‌ها فقط سه کلمه نوشته می‌شود. «سرباز قاسم سلیمانی» و این یعنی امتداد ساده زیستی و برای خدا گام برداشتن.

    عزاداری کرمانی‌ها سراسر شب در شهر

    با ورود پیکر مطهر شهید حاج قاسم شهر کرمان را شوری عجیب در برگرفته است؛ همگان در تکاپو هستند تا بهترین میزبان برای میهمانان سردار باشند، موکب‌هایی برای پذیرایی از عزاداران ایشان در سراسر شهر ایجادشده و حتی خانواده‌های کرمانی درب منازل خود را برای میزبانی از آن‌ها باز گذاشته‌اند.

    ارادتمندان به سردار سلیمانی از دیگر شهرهای کشور به کرمان سفرکرده‌اند و حالا ما وظیفه میزبانی از آن‌ها را داریم و باید به شیوه میهمان‌نوازی سردار، میزبان میهمانانش باشیم و سنگ تمام بگذاریم.

    Preview

    پیکرهای مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمش سردار سرتیپ پاسدار شهید حسین‌پور جعفری ساعتی پس از نیمه‌شب وارد فرودگاه بین‌المللی کرمان شد و عطر شهادت کرمان را فراگرفت.

     

     

    خانواده سردار شهید سلیمانی هم همراه با پیکر مطهر ایشان به کرمان آمدند.

    در مراسم استقبال از پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های معزز شهدا، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، استاندار کرمان و تعدادی از مسئولان استانی حضور داشتند.

     

     

     

    مردم سراسر شب در سه‌نقطه شهر بیشترین تجمع را داشتند؛ مقابل خانه سردار سلیمانی (موسوم به بیت الزهرا)، مصلی و اطراف گلزار شهدا که البته از دوشنبه‌شب به دلیل نیاز به ایجاد برخی زیرساخت‌ها امکان ورود به صحن گلزار شهدا وجود ندارد. برخی هم در قالب دسته‌جات عزاداری در گوشه و کنار شهر به عزاداری مشغول‌اند و کرمانی‌ها امشب خواب را بر چشمان خود حرام کردند.

    سردار سلیمانی برای مردم کرمان قهرمانی بزرگ و عزیز است که امنیت را برایمان به ارمغان آورد و یاد و خاطره‌اش تا ابد در اذهان هر انسان آزادی‌خواهی باقی می‌ماند. سردار مهربانی در زمان حیاتشان هم به شهید زنده مشهور بودند و فرزندان شهدا به ایشان به چشم پدرشان نگاه می‌کردند و حالا غم سنگین از دست دادنش بر دل‌های همه ما چیره شده است.

     

     

    شهید حسین پور جعفری از هم‌رزمان سردار قاسم سلیمانی هم دیگر شهید گران‌قدری است که به همراه سردار سلیمانی در کرمان تشییع و خاک‌سپاری می‌شود؛ این شهید بزرگوار به همراه دیگر شهدای مقاومت در جنایت وحشیانه نیروهای آمریکایی در بغداد به شهادت رسید.
    شهید سلیمانی جهان اسلام را تحت تأثیر قرار داد

    نماینده نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت سردار را قرائت  می‌کند.

    وی ابراز داشت: سردار سلیمانی شهید نازنین ما وصیت کرده در گلزار شهدای کرمان خاکسپاری شود که طبق وصیت شهید و خانواده گرام ایشان عملی خواهد شد.

    امام جمعه کرمان ادامه داد: من به سهم خودم از اینکه کرمانی هستم و شخصیت برجسته ای که جهان اسلام را تحت تأثیر خود قرار داد هم در حیات هم در شهادتش افتخار می‌کنم و می‌بالم.

    وی عنوان داشت: امیدواریم امروز در تشییع پیکر سردار نازنین و عزیزمان که به زادگاه خود بازگشته است هم خوب میزبانی از شهید و هم از میهمانانی که از استان‌های دیگر آمدند داشته باشیم و امیدوارم خداوند به همه ملت ایران و خانواده سلیمانی صبر عنایت کند و این غم بزرگی که بر دل ما نشسته به بهترین وجه ممکن خدا جبران کند.

    معاون اول رئیس جمهور به تشییع‌کنندگان پیوست

    اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت و شهردار تهران با استقبال دکترفدائی استاندار کرمان وارد فرودگاه کرمان شدند و به خیل عظیم تشییع‌کنندگان پیکر مطهر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید پورجعفری پیوستند.

    خون تو حریف می طلبد..."

    "خون تو حریف می طلبد..." روایت مجری برنامه زنده تلویزیونی پخش مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی از پیامک‌های پرشمار افرادی است که پس از شهادت حاج قاسم، از سفر و اقامت در آمریکا و اروپا منصرف شده‌اند.

    حاج مهدی سلحشور مداح اهل بیت حاضران در میدان آزادی کرمان را مهمان روضه سیدالشهدا(ع) و مرثیه‌خوانی در رثای شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم کرده است.

    پرچم‌های ایران، افغانستان و حزب‌الله لبنان در دست حاضران در میدان آزادی کرمان دیده می‌شود.

    بنرها و پرچم‌هایی با مضامین "در انتظار انتقام"، "افتخار ایلم، سرباز وطنم، خداحافظ ..."، "پیروزی نزدیک است" و "انتقام سخت" در جای جای میدان آزادی و خیابان‌های کرمان دیده می‌شود.

    ایستگاه راه آهن کرمان به «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» تغییر کرد

    با درخواست سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تابلوی جدید ایستگاه راه آهن کرمان با تغییر به «شهید سپهبد قاسم سلیمانی»، بر سر در این ایستگاه نصب شد.

    گفتنی است این تغییر نام روز گذشته و قبل از خاکسپاری سردار شهید سلیمانی در این شهر انجام شد و مسافرانی که امروز با استفاده از قطار به کرمان برای حضور در مراسم خاکسپاری حاضر شده بودند، توانستند نام جدید این ایستگاه را مشاهده کنند.

    ** معاون دبیر کل حزب الله لبنان در تشییع سردار سلیمانی حضور یافت

    شیخ نعیم قاسم حضور معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان ازجمله میهمانان حاضر در مراسم تشییع و وداع سپهبد شهید قاسم سلیمانی است. میهمانانی از کشورهای اسلامی ازجمله لبنان، یمن افغانستان، پاکستان، هندوستان، عراق، سوریه، فلسطین و برخی از کشورهای عربی و آفریقایی در این آئین حضور دارند.

    فرماندهان و نیروهای جبهه مقاومت از تیپ فاطمیون، حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی در مراسم تشییع و تدفین سیدالشهدای مقاومت حضور گسترده دارند. همچنین عاشقان سیدالشهدای مقاومت از افغانستان در جمع تشییع‌کنندگان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حاضر هستند.

     

    آرامگاه ابدی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان آماده در آغوش کشیدن فخر جهان اسلام است. هم‌اینک عده کثیری از مردم در اطراف صحن گلزار شهدا در انتظار سردار عزیزشان هستند.

     

    Preview

     

    اشک‌های سرلشکر جعفری بر سرمزار حاج قاسم

    جمعیت کثیر دیگری از شرکت‌کنندگان در آئین تشییع در طول مسیر پیکرهای پاک و مطهر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید حسین پور جعفری را مشایعت می‌کنند.

     حضور مسئولان و علمای سوری در مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان

    وزیر اوقاف سوریه و هیئتی از دیگر مسئولان و علمای این کشور شب گذشته به منظور شرکت در تشییع پیکر مطهر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی وارد شهر کرمان شدند.

    پرچم گنبد حرم حضرت زینب (س) که از سوی آیت الله طباطبایی تولیت مصلای حرم حضرت زینب (س) ارسال شده توسط این هیئت سوری تقدیم خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد شد. این هیئت پس از درخواست رسمی مسئولان فرهنگی سوریه از نماینده رهبر انقلاب در این کشور و با پیگیری‌های ایشان به کشورمان سفر کرده است.

    5 چیزی که در قبر همراه حاج قاسم دفن می‌شود +عکس

    محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان دوران دفاع مقدس طی پیامی در توییتر خود از 5 چیزی که در قبر همراه حاج قاسم سلیمانی گذاشته می شود خبر داد.

     


    PreviewPreview

     

    ازدحام جمعیت در ورودی گلزار شهدای کرمان‌

    به دلیل ازدحام شدید جمعیت نیروهای انتظامی و بسیج در حال تقسیم‌بندی جمعیت در سه خیابان منتهی به گلزار شهدا هستند تا تشییع کنندگان در آرامش وارد گلزار شهدا شوند

     

     

    بر اثر ازدحام جمعیت تعدادی ازتشیع کنندگان درکرمان جان باختند

    بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

     رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این خبر گفت: مردم خبرهای این حادثه را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند.

    کولیوند گفت: ۳۲ نفر در مراسم تشییع پیکر سردار ملت حاج قاسم سلیمانی جان‌باختند و ۱۹۰ نفر مصدوم شدند که همگی به مراکز درمانی منتقل شدند.

    وی ادامه داد:  به دلیل حضور اورژانس، خدمات خیلی سریع و به صورت مطلوب به حادثه دیدگان ارائه شد.

    حمید شمس الدینی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان تاکید کرد: هیچ حادثه تروریستی در مراسم تشییع روی نداده و مردم به شایعات توجه نکنند.

    حمید شمس الدینی افزود: بروز هر گونه حادثه تروریستی در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی شایعه سازی دشمنان نظام است.

    او گفت: آنان که از این حضور بی نظیر غافلگیر شده‌اند به شایعه سازی پرداخته‌اند.

    شمس الدینی  با اشاره به حضور آگاهانه و هوشیاری مردم در تمام عرصه‌ها گفت: حضور مردم در تمام مسیر همچنان ادامه دارد و ازدحام مردم بسیار زیاد است و بر اثر این ازدحام تعدادی از هموطنان جان باخته و تعدادی مصدوم شدند.

     

    منبع : حامیان ولایت


    حضور میلیونی مردم کرمان در مراسم تشییع
    download

    عزاداری مردم کرمان در فراق حاج قاسم
    download

    تشییع بی‌نظیر پیکر شهیدسلیمانی و شهید پورجعفری
    download

    جمعیت حاضر در خیابان های منتهی به میدان آزادی کرمان
    download

    سرلشکر سلامی: قاسم سلیمانی خورشید پرفروغ عالم اسلام است
    download

    تصاویر هوایی از مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان
    download

    حرکت سیل سوگوارانِ سردار دلها به سمت گلزار شهدا
    download

    حال‌ و هوای گلزار شهدای کرمان
    download

    نظرات بینندگان
    نظرات شما